Nu știu să fi avut recent în România o campanie atât de bună, care să mă ia cu piele de găină, lacrimi în ochi și cu un nod în gât.

Desigur că sunt subiectivă la versurile baladei și la modul în care cântă Mădălina Pavăl, însă animalele sunt un subiect sensibil pentru mine. Le distrugem cu atâta nepăsare în același mod în care o facem și cu planeta asta.

Adevărul dureros este că nu putem salva întreaga planetă, dar putem alege să facem bine în jurul nostru. Asta înseamnă fie să donăm, să petrecem un timp cu cei care au nevoie de o vorbă bună, fie să semnăm o petiție.

 

Campania Salvează Miorița

Ca semnificație mitologică, oaia apare ca simbol în mitologia românească (cu toții am auzit de balada Miorița), iar ca semnificație culturală, cântecul mioritic este simbolul continuității poporului român. Oaia este primul animal care a fost domesticit de om, din rațiuni economice, crescut și sacrificat pentru hrană și îmbrăcăminte (îmi amintesc și acum când mergeam cu bunica și luam lână de la un consătean, ca să facă veste și buși).

Dar ca orice lucru dus în extrem, acesta a produs un mare dezechilibru.

Campania vorbește despre milioanele de miorițe care sunt exportate anual, în condiții inumane. Poți ajuta semnând petiția care va ajunge direct la toți parlamentarii din România, indiferent de regiunea din care ești.

România este cel mai mare exportator de animale vii din Europa. În fiecare an, peste un million de miorițe sunt înghesuite în vapoare și transportate în condiții greu de imaginat către Orientul Mijlociu și Africa.

 Din cauza înghesuielii, a mizeriei și a stresului termic, multe dintre ele mor sufocate în propriile dejecții. Leșurile sunt aruncate peste bord, iar tonele de excremente sunt deversate în mare.

Îți mulțumesc dacă poți semna aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *